Logo regionálního portálu regionblanensko.cz

Regionální zpravodajství

PŘED 30 LETY: Chování zaměstnanců blanenské mycí linky automobilů je nestydaté

Mgr. Pavel Kočka, Blanenský zpravodaj 1993
úterý 27.6.2023

Ilustrační foto
Autor: RegionálníPortály.cz

Když byla před nedávnou dobou v prostorách autoservisu s.p. Univa otevřena nová mycí linka automobilu, mnohá srdce motoristu zaplesala. Problém s mytím vozu měl být vyřešen.

Byl jsem také jedním z mnoha řidiču, kteří, nemajíc jinou možnost, tohoto zařízení pravidelně využívali. Dost pravidelně na to, abych mohl sledovat, jak úroveň zde nabízených služeb rapidně klesá.

Nehodlám se rozšiřovat o cenách za prováděné úkony. Jejich kalkulace je vzhledem k cenám vstupu a z mnoha jiných důvodu jistě opodstatněná, chci se však zmínit o vlastních zkušenostech s přístupem k zákazníkovi praktikovaném zdejšími zaměstnanci. Ten je v kalkulacích cen jistě opomenut, jinak by se zde peníze musely snad i vracet.

Poslední dobou jsem si jako zákazník na lince připadal spíše jako nezvaný a nežádoucí host. Přítomně charakterizuje plíživě pracovní tempo, neochota, ignorantství, nekvalitni práce. Bližší seznámení se zákulisím mi umožnila až situace, kdy při jedné z návštěv došlo k poškození mého vozu. Nepřál bych nikomu, aby si byl nucen vyslechnout tu nepřebernou a nepublikovatelnou snůšku arogantních narážek, obvinění a urážek nejenom z úst pracovníku provozu, ale dokonce i pana Cihláře, t.č. vedoucího autoservisu. Stížnost, která následovala, byla ředitelem Univy, panem ing. Beranem, uznána jako opodstatněná a omluvou bylo sdělení, že Univa nemůže najít zaměstnance, kteří by tuto práci chtěli vykonávat! Tento výrok má bezesporu logiku, obzvláště pak, v dnešní době.

Nedávno jsem zde zažil situaci, kdy invalidní důchodkyně s houbou v ruce za starostlivého a ostražitého pohledu kouřícího "pracovníka" sama umývala svůj vůz po nekvalitním prvním pokusu zaměstnance. Po výtce týkající se kvality jeho práce se doslova dozvěděla, že "nemá jezdit autem, když ... mouchy" a jestli prý se jí něco nelíbí, tak může jet do Kuřimi.

Já jsem to udělal a můžu tento krok blanenským motoristům jen vřele doporučit. Cena je srovnatelná (rozdíl činí 2,- Kč) a srovnávat kvalitu práce a ochotu tamních zaměstnanců s podmínkami blanenskými by bylo urážkou kuřimské firmy. Univu čeká privatizace. Já však pochybuji, že titíž lidé, kteří si dnes nedokáží sjednat respekt a vynutit alespoň základní slušnost svým pracovníkum ve styku se zákazníkem, toto dokáží o několik týdnu či měsícu později. Živnostensky list ani koncesní listina totiž, vážení vedoucí a odpovědní pracovníci blanenské Univy, není kouzelný proutek.

 

 

 

Článek byl převzat se souhlasem vydavatele ze zpravodaje města Blanska 6/93. Titulek je redakční.

 

O čem se psalo v Blanenském zpravodaji před 30 lety? Pravidelně vybíráme ty nejzajímavější články, které si v této rubrice připomeneme.

Byl článek zajímavý?

Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.

Reklama